Thursday, February 5, 2009

Poetry: Tak Kunjung Tiba

Selingan kepada laporan Bandung-Jakarta Trip. Sebenarnya agak meletihkan bila menulis report. Jadi saya ingin berkongsi sedikit hasil tulisan yang tak berapa indah. Namun, apa yang ditulis adalah terbit dari perasaan sebenar dalam hati yang dikawal jiwa. Mungkin bunyinya sedikit mual, tetapi itulah hakikat. Kita manusia punya rasa punya hati, kalau tak setuju, alangkah baiknya anda menjadi sepatung robot.


Tak Kunjung Tiba


Buka mataku cari satu petunjuk

Terang hatiku dapat satu petanda

Deras langkahku jelajah dunia

Namun kasihku tak kunjung tiba


Cinta oh cinta aku ingin milikmu

Bukan keinginan menggodaku ke sana

Sampai luluh hati dan jiwa

Kerna kasihku tak kunjung tiba


Asal aku mahu tak pernah dapat

Asal aku ingin tak pernah lekat

Aku simpan sedih, aku tunjuk diam

Aku hidup masih, aku tangis dalam.


Dem yuh!

No comments:

 
web count
web count