Friday, June 19, 2009

Complicated.

Kali pertama buat hatiku tertawa. Kau berbicara denganku lebih dari teman dan ku percaya tak akan mungkin kita kan berpisah.

Dengarlah...


Hubungan kita yang mungkin agak aneh, kasih berbagai jenis pasti ada pahit manis. Selalu kukatakan, "Boo, jangan terguris ku masih berpenat jerih, berlari mengejar duit." Perlahan sayang, ku masih mahu kau baring tenang bermalam disampingku. Kelakuan tidak senonoh masih terus seronok, tidak perlu gelojoh atau soalkan jodoh.

Ku menyerlah di waktu malam tapi tidak suka hubungan satu malam. Terhadapmu ku kan terus sopan, nasihat ibu, "Hati perempuan jangan mainkan." Dan hanya denganmu ku beradu tapi kadangkala ku perlu berdaku. Walau ku mau terus bercumbu ku tak kisah kita bergerak terlalu laju.

Sebentar...

Kasih, sayang, cinta.

Tidak perlu terus bersama tapi bila bertemu pasti berasmara. Masih bisa terus bercanda di pasiran pantai disinar purnama. Kadangkala di hening malam, ku kepinginkan sayang untuk bermalam. Di permukaan dikau tampak tenang tapi di lubuk hati perasaanmu mendalam. Tidak mahu kasihmu terpadam tapi api kecil juga bisa meradang. Ku mahu lebih dari kadang-kadang walau jalan terus harus pandang belakang. Ku hanya ingin kau terus riang tidak mengira waktu tapi ku membilang. Menanyakan apa istilah kita, mengapa ingin merubah perkara yang indah.

Love is just complicated

This is more simple


Dem yuh!

No comments:

 
web count
web count