Thursday, June 11, 2009

Racau = Rasuk + Kacau?

Gua kena kacau.

12.34am.

Awal lagi ni, tapi mata gua dah berat gila tak larat. Mungkin letih siang tadi ke hulu ke hilir buat kerja. Nak tidur ke nak layan National Geographic Channel...

Godaan tilam lebih hebat. Tak apa, gua boleh layan Don't Tell My Mother hujung minggu ni.

Bilik gua agak semak. Lama juga gua tak kemas habis-habisan. Kipas pun dah tak menyejukkan, banyak sangat daki. Baju-baju tak organised, tak ikut colour scheme. Habuk sana sini. Tak apa hujung minggu ni gua settlekan semua.

Oh, tilam.

Switched on the fan, turned off the light. Darkness.

Baring. Layan lagu kejap.

~Turn your lights down low... And open up the window curtain...~

~Where did my baby go, I wonder where she went off to...~

Padam.

*******
Tiba-tiba gua tersedar. Terkejut.

Ish apa kena ni, badan gua rasa tak senang. Macam dicucuk-cucuk. Tapi otak masih mamai lagi. Mungkin mimpi je ni.

Sambung tidur.

*******
Tersedar lagi.

Masih rasa yang sama. Bagai dicucuk-cucuk. Apahal hal yang tak kena ni, getas gua agak risau.

Bilik masih samar-samar gelap, cahaya bulan dari luar agak terang mungkin sebab awan nipis akibat fenomena El Nino. Malam ni bulan mengambang penuh, gua teringat kata Khaidi petang tadi sebelum balik kerja.


Mainan tidur saja ni.

Lantaklah.

Sambung tidur lagi.

*******
Tersedar kali ketiga memang tak boleh blah. Gua dah panik. Siot betul la benda apa nak mengacau gua ni, gua cuba sedapkan hati lagi sekali. Gua rasa kaki, tangan, muka, muka gua pedih-pedih. Kena cucuk tadi lah tu.

Tolonglah jangan kacau aku sekarang ni. Aku nak tidur. Kau pergilah kacau Ami kat bilik sebelah ke orang rumah sebelah ke.

Denyut-denyut pedih masih terasa sikit-sikit. Gua tak berlengah terus tarik selimut di hujung kaki.









Sial punya nyamuk. Tingkat sembilan pun boleh sampai ke.

Sakit woo...

Gua kena kacau.


Dem yuh!

2 comments:

Queen F said...

ok. i tot u kene kacau ngan bnde2 ngaruts. ape daa. recognize the song too. huhu....

Budak Nakal said...

Nyamuk di tingkat sembilan memang benda mengarut.

Who is this, Queen F?

 
web count
web count